czwartek, 2 lutego 2012

Czekolada – moja miłość

Kocham czekoladę… lecz nie mówię o zjadaniu “zwyczajnych” kostek , krzywo wyłamanych z zakupionej tabliczki. Uwielbiam jej wszelakie odsłony. Jako gorący napój, jako maleńkie babeczki, jako przyprawa do potraw wytrawnych. Na samą myśl szaleją moje wszystkie zmysły. Ten kolor, zapach, smak… poezja.
Uwielbiam połączenie czekolady z kwaskowatym owocem, wiśnią, maliną…
Od wczoraj objadam się ciastem, które nazwałam Czekoladowa przyjemność.

czekoladowe ciasto z maliną













Czekoladowa przyjemność
Składniki:
3 tabliczki gorzkiej czekolady
kostka masła
4 jaja
1 1/2 szklanki cukru
1 szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka ekstraktu waniliowego

Czekoladę i masło rozpuścić w gorącej kąpieli. Jaja ubić z cukrem na puszystą masę. Dodać łyżeczkę ekstraktu waniliowego. Kiedy czekolada z masłem wystygnie, powoli wlewać do jaj nie przerywając ubijania, dosypać mąkę i proszek.
Czekoladową masę przelać na blachę.
Piec 30 min. w 180 stopniach.

Cisto jest dość słodkie, więc idealnie komponuje się z kwaśnymi owocami jak wiśnia, czy malina. Pyszne również z delikatnie ubitą śmietaną kremówką (bez cukru).

Do tego pyszna kawa, wygodny fotel i muzyka klasyczna. To jest to co kocham najbardziej…

Teraz uciekam, bo jeszcze kawałek leży i się do mnie uśmiecha.

Pozdrawiam gorąco, w ten mroźny wieczór.

9 komentarzy:

  1. Bez kawy się nie liczy :):) Ale cudownie wygląda pychotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam czekoladę ;-) z kawuśką najbardziej ;-)
    Ciasteczko wygląda bardzo smakowicie ;-)
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko :D Serdecznie zapraszam na czekoladowe szaleństwo!

      Usuń
    2. No nie!
      Następna kusi!!!!!

      Usuń
  3. Hmm mniam, to pierwsze co chciałam powiedzieć :) szkoda że tak daleko mieszkasz to wprosiłabym się na kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, jakie TU smakowitości !!!- szkoda ,ze z mojego Podlasia troche daleko na ta kawusie z ... POZDRAWIAM !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko zapraszam nad morze :D i na czekoladowe szaleństwo...

      Usuń